vrijdag 20 augustus 2010

Hoi luitjes,



Efkes geleden hé maar ik ben met heel andere dingen bezig dan knutselen; alhoewel men het ook wel knutselen kan noemen hoor. Het betreft verven van muren en mee in de tuin werken om deze wat toonbaarder te maken.
En al hetgeen bij een nieuwe woonst komt kijken hé.
Met z'n allen zijn we bizzy ..
Voor foto's en verdere info kunnen jullie dit navolgen op mijn dochter's blog, creamiekes.
Want 2x dezelfde foto's is ook weer nie nodig hé :)

En tijdens de rustpauzes neem ik al eens een haakpen in de hand.
Mijn kleindochtertje I. kwam vragen of ze ook iets mocht haken, hetzelfde waarmee ik bezig was . Mmm... ?!
Okééé !
Dat treesje heeft dus nog nooit gehaakt en ik zei haar dat ze eerst een ketting moest haken om te beginnen en als ze dit goed kon dan zou ik haar de andere steken leren.
Ok Susie, zei ze.
Hihi, schattig hé, voel ik me ietske jonger , dan ' bomma' ( boohh , 't gedacht is alles niewaar ).

Voor de allereerste keer dat ze haakt, vind ik dat ze puik werk geleverd heeft.
'k Zal hier ff de creatie van onze 6-jarige meid showen.



Is ie nie mooi ?
En natuurlijk wilde ze ook iedere keer met een ander kleurke verder haken toen ze me dit zag doen.
Ik heb de ketting dubbel moeten leggen of ze ging niet op de foto :)

Heb haar daarna de breitas van mijn dochter gegeven die deze indertijd nodig had voor school. En blij dat het kind was met haar aanwinst, zij direct naar haar mama om ze te laten zien en mijn dochter draaide met haar ogen, zo om te zeggen, alléé heb jij die nu NOG !!
Heb mijn kleindochtertje bollen van mijn oude wol gegeven om het ding te vullen.
Ik heb haar ketting rond mijn hals hangen, ze kriebelt toch wel wat op mijn bloot vel, het is mijn eigen schuld dan had ik ze maar een katoentje moeten geven om te haken maar nie bij nagedacht en had haar een wolleke gegeven , tsss...


Heb terwijl ook een haakselwerkske van de hand gedaan ( in 3 kleurkes bovenaan te zien ), tis een klein nijntje, de Flor.
Hij zit precies te wachten op .... ? ... een fris pintje ... ?? Warm vandaag hé !


Geen zat konijn in huis zenne !!

Mercikes om hier eventjes stil te hangen en nog een aangenaam weekend ...

11 opmerkingen:

Het zonnetje in huis zei

Hallo mama'tje,

Terwijl ik dit typ zit Flor mij vanuit zijn zetel aan te staren, hij lacht zo geheimzinnig, die is iets van plan ,hihi.
Ik vind hem echt koddig, aaibaarheidfactor 10!
ook vrolijke kleurtjes en van die dikke pollekes en voetekes, schattig!!
Ik zou het niet kunnen! Blijkbaar ons dochter wel, wat mooi hé!!!!!!!

EN wat heb je ons dochter nu gegeven.....mijn oude breitas, whaahaa, tja dat jij die nog liggen had, waarom verschiet ik daar niet van ,hihi.

Knuffel.

Birgitte aka Bietje zei

Gave Nijn is dat. Hij lijkt op Julius Grünling, maar de mijne waren niet groen maar paars. Is het hetzelfde patroon, of is dit je eigen patroontje?

susie zei

Bietje,
het patroontje komt uit een boekje van Rina Soffers.
Heb wel andere kleurkes gekozen en daarna zitten prutsen :) groetjes

Anoniem zei

Oooo susie, een konijntje. Heel mooi gedaan hoor! En de kleuren zijn mooi samen. Grts van je schoondochter :-) xxx

Marianne zei

Bomma klinkt echt wel oud hé en dik ;-)
wat leuk dat je je kleindochter leert haken, en ja als ze een mooie keting voor je haakt moet je ze wel dragen, kriebelen of niet hihihi. een leuk konijn ook.

Karin zei

Hallo Susie!
Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog.
Je vroeg iets over de vierkantjes.
Ik raad je aan om eens de uitleg van Lucy van Attic24 te bekijken. Het is wel in het engels, maar ze heeft er ook veel foto's bij.

http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html

Ik hoop dat je het begrijpt.
Veel succes!
Je nijntje is heel erg leuk!

Groetjes,
Karin

Riet zei

Wat schitterend gemaakt Susie,prachtige kleuren zeg.
Wat leuk gedaan van je kleindochter.
Wat bennen jullie bezig geweest zeg,maar het is wel mooi geworden.

Liefs veel succes verder
Riet.x

Gerda Hartman zei

Dat heeft je kleindochter mooi gedaan. Is nog best moeilijk voor die kleine handjes. Hier een dochter die het aan het leren is, maar nu ook het punniken ontdekt heeft. Kennen ze dat ook in België? Vast wel. En je konijntje is echt zo'n leuk manneke geworden. Heeft hij zijn biertje nog gekregen (lol).

marika zei

o,wat een leuk nijntje zeg,daar zal Illyana wel heel blij mee zijn.En zo te zien heeft die kleine dame ok wel aanleg om te haken.Leuk hoor

groetjes,Marika

Anoniem zei

haha suusje heb je gevonden voor mij een hele opdracht maar het is fijn al die kleine haakwerktjes fijn werk niks voor mij je verstaat me wel he hihi groetjes marjantje

sandra zei

Hoi wat is je konijn leuk geworden.
Wil je bij deze ook uitnodigen op mijn blog Groetjes van sandracreatie.blogspot.com