zondag 26 september 2010

lapjes ...

Goeie dag iedereen,

Ben er weer. Bij verbouwingswerken horen ook opruimingswerken hé en over en weer rijden en aanhalen van gerief dat je nodig hebt ( anjaa hé anders kan er nie verder gewerkt worden ) en soms vergeten van 1 ding of te weinig van iets en terug naar de winkel moeten... door velen herkend zeker hé !?
Veel heb ik de laatste dagen niet aan fijn handwerk gedaan. Alleen deze lapjes aaneen gehaakt. En pc deed ook niet altijd wat ik wilde pff..



Over die lappekes, het zijn die granny squartjes die ik ook eens wilde uitproberen en niet wist wat ik ermee zou doen. Kweetet een paar mensen stelden voor om er een plaid van te maken maar eerlijk gezegd , zag ik dit nu niet zitten. Komt nog wel hoor maar dan met een ander soort wol.

. En toen dacht ik aan mijn eetborden, die groen, geel en koraalrood zijn.
Als ik van die grannykes ( nie de koeken hé) nu eens place mattekes maakte, die passen qua kleur erbij. Ik heb ook naar een randje gezocht , hetwelk er best bij ging en enkele keren weer uitgetrokken en uiteindelijk werd het dit randje. Het is allemaal maar een probeersel dus de foutjes komen vlotjes mee.




Mm..mijn groen bord is nogal aan de grote kant.






Heb nog wat lapjes gehaakt maar de roze varianten en de blauwe ga ik er tussenuit nemen. En de overige weer aaneen haken tot een 2de place matje met een groen randje waarschijnlijk en dan ga ik het bij deze 2 houden.






Dit alles werd gade geslagen onder het toeziend oog van 'zwette", deze is de poes van mijn dochter.



-----------------------------------------

Ben kleindochter niet vergeten hoor want ik was de vorige keer direct in mijn voorraad gaan zoeken achter de roze wol.
Ik ben met deze aan een jasje begonnen voor haar poppemie ( die altijd maar koud heeft ).



Deze tint is al goedgekeurd door kleindochter hoor.

... En B. , tis geen babyroze hé, hihi..

Tot hier mijn tekstje en fotootjes,
tot een volgende visite .. vriendelijke groetjes

7 opmerkingen:

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

prachtige placemat heb je gehaakt.

groetjes jolande

Unknown zei

Jeetje wat kan jij haken zeg. Ben jaloers op je place mats!! PRACHTIG gewoon.
Groetjes van Ageeth

Het zonnetje in huis zei

Hey mama'tje,

het is toch mooi place matjje hoor, wil er direct gaan aanzitten en vragen , wat gaan we eten, hihi.

Oh mijn 'zwetteke', toch nen brave hé (ligt wel op tafel, maar allee, hihi).

En ik ben zeer benieuwd naar dat poppenjasje, van wat ik nu al kan zien, is het schattig!!!

Knuffel

Birgitte aka Bietje zei

Leuk idee die placemattekes. En de kleuren zijn helemaal van het seizoen van nu. Krijg zin om er ook een paar te maken die bij ons servies passen.

Gerda Hartman zei

Een hele leuke placemat zo en zo netjes gemaakt.

marika zei

ooo,ik vind je place matjes helemaal te gek zeg!Zou niet echt voor hier zijn,want dan moet ik ze alle dagen wassen (tja,met 5 mannen in huis verwacht ge toch niks anders hé),en ik heb helaas nog wel meer te doen.
Ben benieuwd naar het poppevestje,dus brei maar vlug verder

groetjes,marika

Vera zei

zozo, weer productief geweest :)
is de verbouwing gelukt?
hopelijk wel!
je placematjes zien er gezellig uit hoor, wat een grappig servies heb je, lekker retro.
Alee, veel succes met je roze jasje.

lieve groetjes

vera